torsdag 29 januari 2009

jaha ja nu är man tillbaks......................................................TACK GODE GUD FÖR DET
vilket festande det är i Sälen ,svårt att hänga med när man egentligen är ganska torrlagd.
Får nog prova med träningsläger innan vi åker nästa år
.
Vädret var bedrövligt snöstorm så tyvärr gick det ju inte att åka skidor hihi
vi festade i 3 dagar. 2av dom på Högfjällshotellet(vilket underbart ställe) träffade massor med folk och karlar varav alla ljög nog om sina hemförhållande,( ganska konstigt egentligen att dom måste berätta om hur jobbigt dom har det när man festar tycker jag).
Men terese o jag kom på hur man gör så vi ljög som hästar haha ,jag avlivade ingemar i ett nafs o terese skilde sig på 1 sekund sen var det ingen som ville diskuter mer om det hihi

Det värsta var väl att vi berättade det för Britta i telefon inne på damtoaletten och som alla vet så är man ju ganska lågmäld i tonen när man är onykter.
När vi kom ut möttes vi av glada miner som skulle göra precis som vi hm jaja kul att vi kunde roa några hihi.

Jag har så ont i min vältränade kropp av träningsvärk för jag har nog aldrig dansat så mycket som jag gjorde där.Det gick nog 3 karlar på varje tjej tror jag så jisses vad man blev uppvaktad.
det flödade av champagne grogg dricka av alla de slag o inte betalade vi ett dugg av det.

Nu är jag förkyld som tusan vilket kan bero på att vi hade små klänningar på oss i snöstorm och fick ju vada i snön som gick upp till låren, det är inte lätt för man har ju lite taskig balans halv 3 på morgonen,men det gick med diverse fall och fnitter.
Vägen hem var inte lika kul jag har nog aldrig åkt i ett så taskigt väglag men det gick ju bevisligen ,med tungan rätt i mun o guds försyn. jag ska lägga in bilder en annan dag
kram så länge

onsdag 21 januari 2009


Nu är det dags.

NU har jag packat precis hur mycket som helst,undrar hur vi ska få plats i bilen men det löser sig väl på vägen upp till Sälen

får väl lov att dricka ur lite,kasta ut skidbyxorna för ärligt talat ,vad ska jag med dom till?Jag åker ju inte skidor.

och dom kan man ju inte ha på afterski eller before ski eller däremellan heller.


Det ska bli skidkul att åka iväg ett gäng 45åriga tonårstanter.

har inte så mycket mer att säga men förhoppningsvis en hel del när jag kommer hem om jag inteär bakis i tre dar,men jag har ju tränat på att dricka sprit så nu blir det

bombay gin lemonschweppes lime 2msk socker krossad is till meny i 3 dagar( hick)kram så länge

måndag 19 januari 2009

jaha ja så har den här dan gått.


det måste vara nåt speciellt med den här dan för 9 månader sen (får väl räkna tillbaks för att se om det stämmer, för i förmiddags var vi och gratulerade våra tvillingar på ettårsdagen(barnbarn),jag kom ihåg att peppe fyller år så jag skicka ett sms med grattiskram och om 5 minuter ska jag ringa till min gamla exsvägerska och gratulera henne,måste bara samla lite krafter för det.våra samtal brukar nämligen vara i 2 timmar eller mer.




ja vi hade ju som sagt var efterfest hos mig och nånstans måste jag ha lyckats med ett nytt koncept för jag blev inte bakis;) det brukar jag alltid bli annars men det kanske berodde på att jag drack sprit och inte vin. Så nu ska jag testa det i Sälen bara sprit o inget vin .....................i 3 dagar hihi,vilket lik jag kommer att vara på söndag när vi ska hem...




I går kväll satt jag o höll på att ladda över fotografier till datorn o till usb kul kväll med många roliga bilder blev det o det är fasen så bra att få se dom på nya 42 tumstvn, vilka detaljer typ finnar pormaskar mm mm måste lägga in några av dom så ni får nåt att skratta åt kram så länge ps det är magnus på bilden ,pojkarna fick nämligen lite klagomål på sig att dom serverade mat på campingen utan tröja,men dom sa inget om underdelen och som ni ser så behärskar jag inte konsten att kunna vrida på bilderna så jag hoppas ni inte får nackspärr kram så länge

söndag 18 januari 2009


vill bara visa en liten bild på den omtalade campingvärden så ni känner igen honom ifall ni skulle stöta på honom
vill bara visa en bild på den kära campingvärden så ni känner igen honom
det här är första dagen som jag bloggar , vet inte riktigt hur man gör men får väl försöka så gott det går. Blev lite sugen på det när jag var inne och tittade på mina vänners bloggar ,vi får väl se


vad vi hade kul igår det var vinterfest på campingen o sen efterfest hemma hos oss.
det gick åt en massa alkoholhaltiga drycker och även en o annan toarulle hihi (känner du dig träffad?)
Vi hade stora besvär att baxa ut vår älskade campingvärd Kenneth till bilen men vi klarade det efter mycket hårt arbete med att få på honom skorna ,vilket tog en halvtimme!!!!!!!!! det var jättespännande att se honom ta sig utför trappen.
Min svärson daniel och hans kompis kom inte längre än till kyrkan så var det dags att stanna och spotta upp spriten snacka om spritmissbruk hihi.